Wat kun je het beste doen als je erg bang bent voor wespen en toch normaal buiten/op het terras wilt zitten?

dus hoe kun je ervoor zorgen dat je niet zo erg in paniek raakt.. ik ben doodsbang voor die beesten.. vroeger waren we op vakantie en toen liep ik met mijn handen vol en ging er een wesp in mijn nek zitten. ik legde mijn hoofd toen op mij schouder om de wesp weg te jagen en toen stak hij mij en schrok ik en rende weg, en struikelde over een wortel(van een boom) en viel met mijn gezicht tegen de grond.. sindsdien kan ik echt zwaar in paniek raken als zo'n wesp in de buurt is.. Als ik op het terras zit en er vliegt een wesp ergens rond de tafel ben ik weg..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook, probeer rustig te blijven zitten maar ga uiteindelijk meestal ook ervandoor...

Het beste antwoord

Om de wespen weg te krijgen:

Een schaaltje vullen met koffiepoeder (gewoon poeder of een koffiepadje openknippen) en dat in brand steken. Door die geur gaan de wespen vanzelf weg.

Om je angst weg te krijgen:

Ademhalingsoefeningen doen, zo van: 4 tellen inademen en 6 tellen uitademen, bijvoorbeeld natuurlijk, er zijn oefeningen genoeg.
Je kan ook gewoon eventjes rustig gaan rechtstaan en een paar meter wegstappen, of eventjes naar binnen gaan. Maar je moet gewoon onthouden dat de wesp niets tegen jou heeft, dat beestje was even bang en gechrokken als jou. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom het je gestoken heeft.
Mijn tip: blijf kalm. Als je niets tegen de wesp doet, zal die jou ook niet aanvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord, vooral als je mijn vraag goed leest.

Andere antwoorden (5)

Er zijn allerhande middeltjes om wespen op een afstand te houden, o.m. Anti-Wesp. Ik zou me daar mee insmeren, en lekker op een terrasje gaan zitten (parfums en haarlak trekken overigens wespen aan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer rustig te blijven en als het niet gaat sta op en loop even weg meestal gaan ze wel weg beestje is bang voor ons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben vorig jaar twee waspinators gekocht en die bij het huis opgehangen. Dat zijn twee grijzige zakken, die je ergens op moet hangen. Het zijn een soort imitatie wespennesten en houd wespen op afstand. Feit is dat we vorig jaar weinig of geen last hebben gehad van wespen. Zelfs niet rond het zwembad, waar ze anders op het heetst van de dag, met velen rondhingen om te drinken. Soms komt er nog een verdwaalde wesp als we buiten eten ‘s avonds. Ze zijn gek op vis en vlees, meer als op zoetigheid. Maar dan steken we nog een wierookstokje aan, daar hebben ze een bloedhekel aan.
En dan eten we rustig en wespen-vrij.
Die waspinator kost 15 euro en kun je bij de Boerenbond kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeeeeej, dat wierookstokje vind ik ook een heeeeeel goed idee! Ga ik uitproberen. +!
Bij de DA hebben ze een flesje met kruidnagel olie dit verjaagd wespen. werkt goed. ik drink als het heel erg is met een stukje plastic folie op mijn glas en prik daar het rietje door. dan komen ze niet op het zoet af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik ben ook panisch van wespen.In ieder geval geen parfum gebruiken.geen gele kleding.Donkere kleding werkt afstotend op wespen.Er bestaat een spray tegen wespen.
hiermee kun je jezelf inspuiten voor je ergens gaat zitten waar je wespen verwacht.